سفارش تبلیغ
صبا ویژن






























حجاب و بی حجابی

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

اسلام و تربیت زنان

اسلام برای ساختن جامعه ای فاضله ، نخست به ساختن و تربیت زنان اقدام کرد . حضرت محمد (ص) تا توانست به زن شخصیت داد ، زن صالحه را بعنوان یکی از گلهای بهشت معرفی کرد ، دختر را گلی خوشبو برای پدر و مادر ذکر نمود و کوشید توجه والدین ودیگر افراد را به سوی زن معطوف دارد .

آری ، زنان افراد فراموش شده و متروک در دوران جاهلیت بودند و سالهای سال آنها را از تربیت و فرهنگ دور داشتند تا کاملا به صورتی شیئی در اختیار مردان باشند . اسلام آمد و  نخست به سر و صورت دادن وضع زنان پرداخت و آنها را از حالت استضعاف بیرون کشید .در تاریخ اسلام به زنان صحابه بر می خوریم که امر هدایت و سرپرستی آنها مستقیما به پیامبر مربوط می شد و او شخصا به بالا بردن سطح آگاهی و فرهنگ شان قیام و اقدم کرده بود . گاهی تحت عنوان آوردن معلم خانه برای همسران خود ، زمانی از طریق همراه بردن برخی از زنان در جبهه جنگ برای مداوای مجروهان ، بعضی از اوقات از طریق مشارکت دادن شان در امر بیعت که نوعی عمل سیاسی بود به آنان شخصیت داد و آنها را پروراند. تلاشهای حضرت فاطمه (ع) در طول مدت حیاتش و زینب سلام الله علیها در تشکیل جلسات برای زنان و آگاهی دادنبه آنها حمایت های امام علی (ع) و دیگر امامان از زنان و رعایت جانب آنها در زندگی اجتماعی ، موظف داشتن شوهران به رعایت حقوق زنان و فرزندان و سفارشات زیاد در احترام به مادر و خواهر ، آنها را ساخته و پرورده کرد ، آنچنان که حتی می توان گفت ثمره این تربیت از دوران حکومت امام علی (ع) کاملا پدیدار بود و زمانی چون "" سوده "" در میدانهای نبرد نقش فوق العاده ای را در بحرکت در آوردن جوانان ایفا کردند .

اگر ما اسلام را زنده ی این مبارزه  و تلاش بدانیم باید سهمی عظیم در آن برای زنان قائل شویم . زنانی که در تاریخ مانند آنان کمتر دیده شد و همه فضائل و خصائل مثبت انسانیت در آنها جمع آمده بود . اگر در گذشته چهره پدران از فرط ناراحتی و احساس بی آبروئی از وجود زن بر افروخته می شد باید اذعان کنیم که اینان به پدران و اجداد خود آبرو دادند و برای آنها ارزش و اعتبار آفریدند . و اینک ما در عرصه ی هستیم که عاملان استعمار می کوشند زنان را از شخصیت و محتوای اصلی و انسانی شان خالی سازند و او را چون وسیله ای در اختیار اقتصاد و کامجوئی هائی بیحساب قرار دهند . دشمن تحت عنوان آزادی زن از قید اسارت ها دارد آنها را اسیر هوسها و کامجوئی ها قرار می دهد .

ما متا سفیم از اینکه می بینیم تمدن صنعتی ، زن را به صورت کالائی در آورده و اعلانات چشمگیری را با عکس آنها به بازار عرضه می دارد و بدبختانه عده ای ناآگاهانه و گاهی هم براثر بی توجهی ، به این امر تن در داده و عواقب وخیم آن را نمی سنجد .

این مایه تاسف ماست که مقام و رتبت زن که تاحد پیام آوران شهیدان می تواند اوج گیرد و براثر نادانی برخی از آنان مورد سو استفاده ها واقع شود و به تنزل و سقوط کشانده گردد . اگر سازمانهایی چون سازمان هواپیمائی برای پذیرائی و جلب نظر مسافران از قیافه های جالب و جاذب سو استفاده می کنند مایه تاسف است  و سرانجامش به نابودی کشاندن محیط گرم خانوادگی و سقوط و فنای خانواده است .

 بهترین انگیزه برای پوشش تو همین است

 که بخواهی به پروردگار خودت اظهار محبت کنی

 و صداقت خود را با گردن نهادن به خواسته او ثابت کنی

 پس بیائیم با خدا پیمان دوستی ببندیم

 


نوشته شده در یکشنبه 90/9/20ساعت 8:42 عصر توسط سمیه نظرات ( ) |


Design By : Pichak